- Det var min debutlångfilm. Att spela in den var ett minne för livet, att få jobba med så fantastiska skådespelare som Stellan Skarsgård och Viveka Seldahl, säger Björn Runge och fortsätter:
- Filmen fick överlag ganska brutala recensioner, men idag när jag ser den känner jag att den har vitalitet. När man visar den idag blir nog reaktionen en annan, vi kanske hamnade lite fel i tiden. Det ska bli kul att se den tillsammans med publik i Värnamo.
Filmen betydde mycket för Björn Runges karriär.
- Det var också många som tyckte om filmen, vilket gjorde att jag fick göra tv-serien Anderssons älskarinna för SVT. Man kan säga att Stellan Skarsgård gav mig ett körkort till en fortsatt karriär.
Även Björn Runges fru Lena som klippte filmen medverkar vid presentationen.
- Det här var vårt första längre samarbete, så det är lite speciellt.
Själva filmen handlar om Harry som är en sorglös frisör på ett mentalsjukhus. Patienterna älskar honom, men chefen är av annan åsikt. Harry bor tillsammans med Anna och deras sju barn. När Harry får sparken och Anna vill flytta familjen till Tanzania blir det lite jobbigt! Under ett par sommarveckor korsas Harrys väg av en rad märkliga figurer: legosoldaten Walter som längtar efter ett nytt krig, porrhandlaren Jesper, en förförisk plastikkirurg som vill möblera om Harrys ansikte. Och så Sonja förstås!