Mitt under brinnande festival hölls den årliga Värnamo Näringslivsgala i Gummifabriken, samma byggnad där festivalen äger rum.
Vid galan som arrangeras av Värnamo Näringsliv AB delas en rad olika priser ut. Priset ”Årets kampanj” delas ut av Bonnier News ”till ett företag, organisation, förening i GGVV-området som gjort extra kreativa insatser och som har stuckit ut och skapat framgångsrik marknadsföring”. Årets pris tilldelades Värnamo Filmhistoriska Festival, vars styrgrupp smög in på galan under pausen i den fantastiska visningen av ”Gösta Berlings saga” för att ta emot priset.
Motiveringen lyder: ”Genom kreativ marknadsföring har man på kort tid etablerat sitt varumärke och satt ett viktigt event på kartan, både lokalt och nationellt. Med ledordet struktur håller man sig till lagd plan, samtidigt som man har stort fokus på att utveckla sina marknadsföringsplattformar. Kombinationen av en bra grundidé och strategisk marknadsföring har resulterat i att man skapat ett event som är här för att stanna.”
Styrgruppen tackar och känner sig hedrad. Snart påbörjar vi marknadsföringen för 2025 års festival!
Foto: Jocr Media